خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش

اقامت و اسکان در اتریش

به طور کلی ، هر تبعه کشور ثالث که قصد دارد بیش از شش ماه در اتریش بماند ، باید اجازه اقامت دریافت کند. قوانین مربوطه در قانون اسکان و اقامت اتریش و قانون استخدام بیگانگان کدگذاری شده است. یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای اکثر عناوین اقامت دائم کارگران ماهر (کارت قرمز-سفید-قرمز) در دسترس است.. برای دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز ، متقاضی باید به میزان مورد نیاز برای رده اقامت مورد نظر خود دست یابد و شرایط عمومی و ویژه دیگری را نیز داشته باشد. کارت های قرمز-سفید-قرمز در دسترس کارگران بسیار ماهر ، کارگران ماهر در مشاغل کمیاب ، سایر کارگران اصلی ،

اعضای خانواده دارندگان کارت قرمز-سفید-قرمز در صورت داشتن شرایط عمومی عنوان اقامت مندرج در قانون تسویه حساب و اقامت، قرار میگیرد.

مروری کلی

قانون اسکان و شرایط عمومی تأیید اقامت اتریش ، انکار و پس گرفتن عناوین اقامت برای خارجیانی را که بیش از شش ماه در اتریش اقامت دارند یا قصد اقامت دارند ، و همچنین حقوق اقامت مطابق با اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) تعیین میشود. خارجی ها به افرادی گفته می شوند که تابعیت اتریش را ندارند ، در حالی که اتباع کشور های ثالث افرادی هستند که نه شهروند منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستند  و نه سوئیس. عناوین اقامتی مختلف بسته به هدف اقامت ارائه می شود. قانون اسکان و اقامت به طور کلی توسط وزارت فدرال اجرا می شود.

به عنوان یک استثنا ، شرایط لازم برای داشتن عنوان اقامت بر اساس وضعیت پناهندگی یا سایر دلایل سزاوار توجه ویژه در قانون پناهندگی 2005 ،  که توسط اداره فدرال امور مهاجرت و پناهندگی اتریش اداره می شود ، رمزگذاری شده است.

 مهاجرت دائمی

قانون اسکان و اقامت بین مهاجرت دائم و مهاجرت موقت تفاوت قائل می شود. یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای اکثر عناوین اقامت دائم برای کارگران بسیار ماهر (کارت قرمز-سفید-قرمز) در دسترس است. برای اعدادی که می توان هر ساله اعطا کرد هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز ، متقاضی باید به میزان مورد نیاز برای رده اقامت مورد نظر خود دست یابد و شرایط اضافی را نیز داشته باشد. امتیازات برای تحصیل ، تجربه حرفه ای ، سن و مهارت های زبان (آلمانی و انگلیسی) اعطا می شود. امتیازات اعطا شده برای این عوامل و حداکثر امتیازهایی که می توانند کسب شوند بسته به نوع اجازه اقامت شخص متقاضی است. سرویس اشتغال عمومی اتریش برنامه ها و اسناد ارسالی را ارزیابی می کند و امتیاز می دهد.

کارت قرمز-سفید-قرمز با اصلاح قانون اسکان و اقامت و قانون اشتغال بیگانگان ایجاد شد و از جولای 2011 در دسترس است. این کارت فقط برای اتباع کشورهای ثالث در دسترس است. علاوه بر این ، تعداد محدودی مجوز تسویه حساب برای گروه های خاصی از افراد در دسترس است،  به عنوان مثال افرادی با "استعدادهای برجسته" ، مانند هنرمندان و محققان، یا مستمری بگیران و افراد مستقل از نظر مالی.  آن مجوزهای تسویه مشمول سیستم امتیاز نمی شوند. اجازه تسویه حساب بازنشستگان و افراد مستقل از نظر مالی هر ساله به سهمیه خاصی محدود می شود. برای سال 2019 ، 445 مورد موجود بود.

کارت های قرمز-سفید-قرمز به گروه های زیر از اتباع کشور های ثالث اعطا می شود که شرایط عمومی عنوان اقامت مندرج در قسمت اول قانون حل و فصل و اقامت و سایر شرایط خاص مندرج در قانون استخدام بیگانگان را دارند.

·        کارگران بسیار ماهر

·        کارگران ماهر در مشاغل کمیاب

·        سایر کارگران اصلی

·        فارغ التحصیلان دانشگاه ها و کالج های آموزش عالی اتریش

·        کارگران کلیدی خود اشتغالی

·        بنیان گذاران استارت آپ 

الزامات عمومی

الزامات کلی این است که

·        محل اقامت فرد خارجی منافاتی با منافع عمومی (نظم و امنیت عمومی) ندارد.

·        شواهد نشان می دهد بیمه درمانی همه خطرات را پوشش می دهد.

·        شواهد ، وسایل کافی برای تأمین معاش را نشان می دهد تا مقامات منطقه ای و محلی تحت فشار مالی نباشند. 

·        اعطای عنوان اقامت تأثیر مهمی در روابط اتریش با سایر کشورها یا افراد قانون بین الملل نخواهد داشت.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده